De Dorpsraad is een vereniging (met statuten) met een door de leden gekozen bestuur. Het huidige bestuur is als volgt samengesteld:

Carlijn Jansen (voorzitter) , Domien Reinders (penningmeester) , Yvonne Uithol (algemeen bestuurslid). Anton Klunder is kandidaat bestuurslid.

Het bestuur voorgesteld.

foto CarlijnCarlijn Jansen (1977), geboren in Amsterdam. Bestuurskundige van huis uit, maar ook levenservaring opgedaan door in opdracht  een camping  op te zetten in het mooiste gedeelte van Spanje, Andalusië. Inmiddels alweer enige tijd als beleidsmedewerker Veiligheid bij de gemeente Veenendaal. Met Peter en dochter Senna woont zij met heel veel plezier sinds 2012 op de Bulthuisweg in Cronenburgh. Met kennis van de gemeente, verbindend en enthousiast  om samen met de Dorpsraad en actieve Loenenaren ons mooie dorp op de kaart te zetten.

Carlijn is lid van het bestuur vanaf mei 2015 en sinds mei 2019 voorzitter.

Domien Reinders (1973). Geboren in Groningen. Na een studie Retail Management heb ik in het begin gewerkt in de evenementen sector (Jaarbeurs Utrecht) waar ik verantwoordelijk was voor de hallen exploitatie van retail vakbeurzen. Maar ik ben nu al ruim 20 jaar werkzaam als facilitair- en huisvestingsmanager. Jarenlang was dit als beheerder van grote winkelcentra. Momenteel ben ik verantwoordelijk voor alle aspecten van de kantoorhuisvesting van de gemeente Hilversum (techniek, bouwkundig en allerlei aanverwante dienstverleningen zoals interieur, beveiliging, energie etc.). Een ander aandachtsgebied waar ik passie voor heb is duurzaamheid. Al deze aspecten brengt ik dan ook graag in bij de dorpsraad.
Samen met Paula en zoontje Huub en dochtertje Noor woon ik al enkele jaren in Loenen. Eerst 2 jaar in Kerklaan, daarna 5 jaar in Cronenburgh en sinds 2017 aan Oud Over. Naast de dorpsraad ben ik actief in meerdere verenigingen. Dit varieert van taken voor de roeivereniging (Nijenrode), de scouting (Abcoude) en de ouderraad van school. Sinds mei 2018 ben ik lid van het bestuur en sinds mei 2020 penningmeester.

Yvonne Uithol (1950). Mijn naam in Yvonne Uithol, getrouwd met Jaap en moeder van 2 dochters en schoonzonen en trotse oma van 4 kleinkinderen en actieve pensionada. Ik woon 47 jaar met plezier in ons mooie Loenen aan de Vecht.

Van 2006 tot 2018 ben ik bestuurslid activiteiten van de Zonnebloem (afdeling Loenen/Vreeland) geweest wat ik met heel veel plezier heb gedaan. Daarvoor heb ik diverse bestuursfuncties gehad o.a. bij HV Nijenrodes en LTC Loenen.

Vanaf 2019 heb ik meegedraaid als aspirant bestuurslid en de bestuursvergaderingen bijgewoond. Tijdnes de ALV van de dorpsraad in mei 2020 ben ik officieel benoemd tot algemeen bestuurslid).

Ik wil heel graag mijn steentje bijdragen aan een mooi-veilig-groen en bruisend Loenen aan de Vecht.

page2image32738144

Anton Klunder (kandidaat bestuurslid). Als ‘jongste’ lid van het bestuur van de Dorpsraad Loenen aan de Vecht mag ik mij voorstellen. In het najaar van 2017 zijn wij in de Lutgerslaan komen wonen, en wij zijn Anton en José Klunder. We kwamen vanuit Utrecht en laatstelijk De Bilt, maar de start lag ooit in Breukelen, waarbij José toen op het hoofdkantoor van Tupperware werkte, jaja. Onze kinderen, drie stuks, wonen op respectievelijk Texel en in Utrecht en in Amsterdam.Mijn werk bevindt in Uithoorn/Aalsmeer en de verhuizing naar Loenen, vanuit De Bilt, halveerde de reistijd, tegenwoordig nog alleen de N201 af, ook een mooi onderwerp….

Zakelijk zijn wij een grote importeur van snijgroen, het groene blad in een mooi gemengd boeket bloemen, dus als de bloemist vraagt ‘zal ik er wat groen bijdoen: “heel graag”.
Sinds onze komst zijn wij fervente wandelaars in onze prachtige omgeving, en zeker sinds corona zijn we dagelijks vóór 7 uur in de ochtend al in het dorp te zien, genietend van de frisse lucht, de historische straatjes en rustige atmosfeer. Ik wil graag betrokken zijn bij dorp en bewoners, en meebouwen aan een mooi dorp en levende gemeenschap, en ben op basis daarvan in contact gekomen met de Dorpsraad.Ik hoop door mijn komst een bijdrage te kunnen leveren, en door vernieuwing van de website, intensivering van de communicatie, en ledenwerving, de betrokkenheid van de bewoners en de verbondenheid met de dorpsgenoten te kunnen vergroten. Bovenal is het mooi iets moois te kunnen doen voor Loenen.